Mand løfter vægtstang i fitnesscenter crossfit

Effektiv träning på gymmet

Det här programmet passar dig som vill ha en allsidig och bra träning för att du ska komma i form och för att åldern inte ska hinna ikapp dig.

Träningen gör att du blir bättre på att stå emot vardagens alla fysiska och mentala krav samtidigt som livsstilssjukdomar förebyggs.

Välj detta program om: Du vill träna lite av varje – både styrka och kondition. Det är viktigt för dig att hålla i gång och vara i bra form.

TRÄNA SÅ HÄR:
Både nybörjare och erfarna

  • Övningar som namnges med samma bokstav i schemat (t.ex. A1 och A2), utförs som superset – dvs. du börjar med att göra benböjningar, vilar sedan i 30 sek, fortsätter med bänk-press och hantlar, vilar i 60 sek. och börjar om igen från början.
  • Byt övningar efter tre månader.
  • Programmet bör utföras två gånger per vecka för att resultatet ska bli så bra som möjligt.
  • Träningen kan vara en kombination av styrketräning och gruppträning eller HIIT/backryck.
  • Vila minst en dag mellan träningspassen.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad föredrar du att lyssna på när du tränar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig