Tänk på att... Hela tiden hålla huvudet som en naturlig förlängning av kroppen.

Vinklad hantelpress – övning för bredare bröst

VIDEO: Träna dina överarmar och axlar med den här styrkeövningen med hantlar.

8 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning på video: A1 – Vinklad hantelpress


Du tränar:

Överarmar och axlar. Den sneda vinkeln aktiverar den övre delen av bröstet mera.

Startposition:

Ligg på rygg med böjda ben och en hopvikt filt eller kudde som ryggstöd. Se till att ligga med cirka 45 graders lutning i överkroppen. Håll en hantel i varje hand i jämnhöjd med axlarna.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat upp och ned.

Rörelsen:

Pressa vikterna upp mot taket i en stor, mjuk halvcirkel så att de möts igen rakt över bröstets mittparti. Sänk därefter långsamt hantlarna tillbaka till startpositionen igen i en stor, mjuk halvcirkel.

När du har gjort ett set bör du vila en minut innan du går tillbaka till övning A2 .

Träningsskolan, del 2: BREDARE BRÖST

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Bredare bröst. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Bredare bröst Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tänker du på att konsumera hållbart när du köper träningskläder och prylar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: