Läs också

Utfall

Tänk på att... 1: Fötterna ska peka rakt fram under övningen.2: Hanteln ska ligga an mot höfterna – det är baklåren och sätet som ska jobba.

Säteslyft

VIDEO: Träna dina ben och öka kroppens produktion av tillväxthormon med den här övningen.

22 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning på video: A2 – Säteslyft


Du tränar:

Säte och baklår.

Startposition:

Ligg på rygg med böjda ben. Placera hälarna så nära rumpan som möjligt. Lägg en hantel på höften och håll i den med bägge händerna.

Tempo:

Långsamt upp och ned. En upprepning bör ta cirka 5 sekunder att göra.

Rörelsen:

Skjut höften så högt upp mot taket som möjligt. Spänn sätet medan du lyfter höften och sänk sedan ned höften igen.

Vila i två minuter när du har gjort 12–15 upprepningar. Fortsätt därefter med övning A1 .

Träningsskolan, del 5: STARKA BEN

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka ben Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilket mål har du med din träning under nästa år?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: