Ryggsträck - B3

[image:7584 size=141x196]Redskap: Ryggträningsmaskinen.Du tränar: Ryggsträckare/baklår.Gör så här: Ställ in maskinen så att du kan hänga ut med överkroppen över kanten. Låt huvudet hänga ner och håll händerna utanför kinderna. [image:7585 size=141x196]Lyft så att kropp och ben bildar en rak linje. Sänk dig sakta ned igen. Antal: Så många du kan. Om du orkar göra fler än 15 så kan du hålla en vikt mot bröstet. Vila i 2 min. innan du gör övning B1 igen.

© Jakob Helbig

Redskap: Ryggträningsmaskinen.

Du tränar: Ryggsträckare/baklår.

Gör så här: Ställ in maskinen så att du kan hänga ut med överkroppen över kanten. Låt huvudet hänga ner och håll händerna utanför kinderna.

© Jakob Helbig

Lyft så att kropp och ben bildar en rak linje. Sänk dig sakta ned igen.

Antal: Så många du kan. Om du orkar göra fler än 15 så kan du hålla en vikt mot bröstet. Vila i 2 min. innan du gör övning B1 igen.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

När på dygnet föredrar du att träna?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: