Läs också

Breda pull-ups

Tänk på att... Hålla kroppen och nacken rak. Be eventuellt en vän att kolla din hållning genom att placera ett kvastskaft mot din rygg.

Rodd med benspark – övning för starka armar

VIDEO: Ge dina överarmar en extra utmaning med den här styrkeövningen med hantlar.

8 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning å video: C2 – Rodd med benspark


Du tränar:

Triceps och rygg.

Startposition:

Böj dig framåt till cirka 45 grader med rak rygg och lätt böjda knän. Håll en hantel i varje arm som hålls utsträckt. Ha ett lagom avstånd mellan fötterna.

Tempo:

Låt det ta cirka tre sekunder att lyfta hantlarna uppåt och bakåt. Låt det sedan ta ca tre sek. att sänka dem igen.

Rörelsen:

Dra armbågarna så långt bakåt som möjligt så att hantlarna kommer upp mot magen. Sträck därefter armarna bakåt 3 och svinga till sist hantlarna med raka armar ned till start positionen.

Vila i två minuter efter varje omgång. Gå därefter tillbaka till övning C1.

Träningsskolan, del 1: STARKA ARMAR

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 1: Starka armar. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka armar Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur skyddar du dig mot solen när du tränar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig