Tänk på Håll handlederna raka hela tiden. Räta ut armbågarna helt när du sträcker på armarna.

Militärpress

VIDEO: Övningar som tränar alla viktiga muskler

1 november 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning på video: B2 - Militärpress


Du tränar:

Axlar och överarmar.

Startposition:

Stå med en hantel i varje hand i jämnhöjd med axlarna. Håll armbågarna rakt under vikterna, titta rakt fram och spänn magen och sätet.

Tempo:

03:00 sek. 1 sek. upp, 2 sek. ned

Rörelsen:

Lyft upp vikterna med raka armar och sänk sedan ned dem igen. Se till att lyfta vikterna rakt upp i luften.

Gör övningen 7–12 gånger och gå sedan tillbaka till övning B1 utan att vila. Först efter ännu ett set av B1 är du klar med trippelsetet och kan vila i två minuter.

Träningsskolan, del 5: STARK RYGG

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Stark rygg Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tänker du på att konsumera hållbart när du köper träningskläder och prylar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: