Läs också

Roll-out - Du tränar magen

Roll-out

Tänk på att... Lyfta kroppen cirka 30 grader.

McGill-situps – övning för en platt mage

Få en platt mage utan situps med den här styrkeövningen.

14 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning på video: C2 – McGill-situps


Du tränar:

Främst magmuskler.

Startposition:

Ligg på rygg med ena benet böjt. Placera bägge händerna under ländryggen och lyft armbågarna från golvet.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat. En upprepning bör ta ca sex sekunder.

Rörelsen:

Lyft skulderbladen från golvet medan du håller överkroppen stel som en planka. Sänk därefter långsamt ned kroppen till golvet igen. Håll hela tiden handryggen i kontakt med ländryggen, och armbågarna så högt som möjligt.

Vila i två minuter när du har gjort så många som du kan. Gå därefter tillbaka till övning C1 .

Träningsskolan, del 3: PLATT MAGE

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 3: Platt mage. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Platt mage Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilket mål har du med din träning under nästa år?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: