Tänk på att... 1: Hålla avståndet mellan vikterna i startpositionen. 2: Hålla armbågarna lätt böjda, även om armarna är raka.

Liggande bröstträning – övning för ett bredare bröst

VIDEO: Träna dina bröstmuskler med den här styrkeövningen med hantlar.

Övning på video: A2 – Liggande bröstträning


Du tränar:

Hela bröstet men framför allt den mellersta delen.

Startposition:

Ligg på golvet – eller på en träningsbänk om du har en sådan. Böj bägge benen och håll en hantel i varje hand. Armarna ska vara raka och peka snett upp mot taket i var sin riktning.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat upp och ned.

Rörelsen:

Sänk armarna tills armbågarna nuddar golvet. För därefter upp armarna till startpositionen igen.

När du har gjort ett set går du vidare till övning A1 utan att vila.

Träningsskolan, del 2: BREDARE BRÖST

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Bredare bröst. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Bredare bröst Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur skyddar du dig mot solen när du tränar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig