Läs också

Breda pull-ups

Tänk på Håll armbågarna böjda medan du vrider på axlarna.

Långa armsträckningar

Bli starkare i armarna med den här effektiva övningen.

16 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning C1 - Långa armsträckningar


Du tränar:

Överarmar och axlar.

Startposition:

Ligg på ryggen med en hantel i varje arm och med axlarna sänkta. Se till att dina överarmar pekar lite snett ut från kroppen.

Rörelsen:

Böj först på armbågarna och sänk vikterna mot golvet – på var sin sida av huvudet. När vikterna har kommit så långt ned som möjligt, fortsätter du att hålla armbågarna böjda. Vrid också på axlarna så att armbågarna nuddar golve . Härifrån lyfter du upp vikterna med raka armar igen.

Tempo:

05:00 sek. lugnt tempo hela vägen

Efter 10–15 upprepningar fortsätter du till övning C2 utan att vila.

Träningsskolan 2, del 1: STARKA ARMAR

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan 2, del 1: Starka armar Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tänker du på att konsumera hållbart när du köper träningskläder och prylar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: