Tänk på att... Hålla överkroppen rak och stadig medan lårmusklerna får jobba.

Knästräck

VIDEO: Träna dina ben och öka kroppens produktion av tillväxthormon med den här övningen.

22 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning på video: B2 – Knästräck


Du tränar:

Framlår, axlar, armar och mage.

Startposition:

Ligg med ena foten uppe på en stol eller en mjuk soffa. Det andra benet ska vara böjt och foten ska placeras i knävecket på det sträckta benet. Ligg med raka armar och ha huvudet som en naturlig förlängning av kroppen.

Tempo:

Långsamt upp och ned. En upprepning bör ta ca 4 sek.

Rörelsen:

Böj knät på det sträckta benet och sänk ned knät mot golvet. Sträck därefter knät igen och återgå till startpositionen.

Vila i två minuter när du har gjort 10–17 upprepningar. Fortsätt sedan med övning B1 .

Träningsskolan, del 5: STARKA BEN

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka ben Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tänker du på att konsumera hållbart när du köper träningskläder och prylar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: