© Getty Images.

Hip thrust - tränar baklår

HIP THRUST TRÄNAR: Baklår, säte och ländrygg.

GÖR SÅ HÄR:

1) Sitt på golvet med böjda ben och luta dig bakåt med axlarna mot en platt bänk. Ha en skivstång liggande tvärs över höften. Greppa tag i stången med händerna. 2) Lyft höften så att kroppen bildar en vågrät linje från axlar till knän. Spänn sätet hårt och håll samma position i 2–3 sekunder. 3) Sänk höften tills sätet nuddar golvet.

Alternativ övning: Marklyft

Stort vinterpaket till dig

Håll värmen och bli sedd i mörkret för BARA 69:50 kr. Just nu kan du få en löparmössa, handskar, tubscarf, LED-armband och LED-belysning till skon + 2 nummer av Aktiv Träning för ett helt otroligt pris. Du får hela paketet med alla 5 prylar samt 2 nummer av Aktiv Träning för BARA 69:50 kr (+ 29:50 kr i porto). Erbjudandet gäller bara så länge lagret räcker. Läs mycket mer här

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad föredrar du att lyssna på när du tränar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig