Läs också

Breda pull-ups

Tänk på att... Föra upp hantlarna till axelhöjd.

Dubbel armböj – övning för starka armar

VIDEO: Ge dina överarmar en extra utmaning med den här övningen med hantlar.

8 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning på video: B2 – Dubbel armböj


Du tränar:

Framsidan och baksidan av överarmarna.

Startposition:

Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Håll en hantel i varje arm som du sträcker ut – använd ett överhandsgrepp så att handflatorna pekar bakåt.

Tempo:

Lyft och sänk i samma tempo. Låt det ta ca tre sek. att komma upp till axlarna och tre sek. att komma ned igen.

Rörelsen:

Lyft bägge hantlarna på samma gång upp mot axlarna och sänk sedan hantlarna igen.

Vila i två minuter när du har gjort en omgång. Gå därefter tillbaka till övning B1.

Träningsskolan, del 1: STARKA ARMAR

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 1: Starka armar. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka armar Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur skyddar du dig mot solen när du tränar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig