Läs också

Roll-out - Du tränar magen

Roll-out

Tänk på Ta inte tag runt nacken för att dra fram huvudet. Gör gärna övningen på en mjuk golvmatta eller ett liggunderlag.

Curl-up

Startposition:Ligg på rygg med böjda ben och fötterna fastlåsta under t.ex. en ribba eller liknande. Pressa ländryggen mot golvet. Sträck ut armarna framför kroppen eller korslägg dem på bröstet. Rörelse:Sätt dig långsamt upp. Fokusera på att det ska vara magmusklerna som drar dig upp – undvik att kasta dig framåt eller att "dra dig upp med armarna". Lägg dig därefter sakta ned igen. Fall inte passivt ned på golvet igen – håll i stället emot på nedvägen så att musklerna tränas även i den fasen.

Startposition: Ligg på rygg med böjda ben och fötterna fastlåsta under t.ex. en ribba eller liknande. Pressa ländryggen mot golvet. Sträck ut armarna framför kroppen eller korslägg dem på bröstet.

Rörelse: Sätt dig långsamt upp. Fokusera på att det ska vara magmusklerna som drar dig upp – undvik att kasta dig framåt eller att "dra dig upp med armarna". Lägg dig därefter sakta ned igen. Fall inte passivt ned på golvet igen – håll i stället emot på nedvägen så att musklerna tränas även i den fasen.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tänker du på att konsumera hållbart när du köper träningskläder och prylar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: