Axellyft
AxellyftTänk på att... Hålla huvudet som en naturlig förlängning av kroppen och titta rakt fram.

Axellyft

VIDEO: Träna dina ryggmuskler med den här styrkeövningen med hantlar.

15 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Övning på video: A2 – Axellyft


Du tränar:

Hela den övre delen av ryggen.

Startposition:

Stå med rak rygg och en hantel i varje hand ned längs sidan. Titta rakt fram.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat tempo. Hela övningen bör ta cirka 6 sekunder.

Rörelsen:

Lyft axlarna upp mot öronen, rotera bakåt, sänk sedan ner axlarna och börja om från början. Känn efter så att axlarna dras så pass långt bakåt som bild 3 visar, dvs. bakom den streckade linjen.

Vila 2 minuter när du har gjort 10–15 upprepningar. Fortsätt sedan med Övning A1 .

Träningsskolan, del 4: STARK RYGG

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 4: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Stark rygg Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad gillar du att lyssna på när du tränar?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: