Läs också

Dips på stol

Kom ihåg Kroppen ska vara helt rak. Pröva att lägga ett kvastskaft på ryggen – det ska bara nudda ryggen och sätet under hela övningen.

Armhävningar

VIDEO: Träna hela kroppen, bland annat med den här effektiva bröst- och armövningen.

22 juni 2010 av Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Video-övning C2 - Armhävningar


Du tränar:

Bröst och armar

Startposition:

Lägg dig på golvet i en klassisk armhävningsställning med kroppen rak. Placera händerna lite längre ut än dina axlar.

Tempo:

Sänk långsamt ned kroppen mot golvet. Låt det ta 3 sekunder att komma ända ned. Sträck sedan armarna med en kraftfull rörelse.

Rörelsen:

Sänk bröstkorgen ända ned till golvet och sträck sedan armarna igen.

Vila i två minuter när du har gjort så många upprepningar som du klarar av. Fortsätt sedan med övning C1 .

Träningsskolan, del 5: STARKA BEN

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka ben Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilket mål har du med din träning under nästa år?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: