© iStock

Trimma magmusklerna och spring snabbare

Vill du bli snabbare nästa gång du ger dig ut på en 5-kilometersrunda gör du klokt i att komplettera konditionsträningen med styrketräning.

Du ska satsa på att stärka musklerna i ryggslutet och magen. Det visar en studie som lät ett antal löpare träna kärnmuskulaturen samtidigt som de fortsatte med sin vanliga löpträning.

Både före och efter sex veckors träning testades löparna på 5-kilometersdistansen, och forskarna upptäckte att de löpare som hade stärkt kärnmuskulaturen hade blivit väsentligt snabbare än kontrollgruppen.

Förbättringen låg på nästan 3 procent, vilket motsvarar att deras 5-kilometerstider förkortats med drygt 45 sekunder. Kontrollgruppen förbättrade sina tider med mindre än en procent under samma period.

Source #The journal of Strength and Conditioning Reasearch

Få ett par suveräna vintertajts

Nu behöver du inte frysa mer när du löptränar. För bara 99:50 kr kan du just nu få ett par snygga löpartajts som är designade för att följa kroppen och utestänga kylan. På så sätt kan du njuta mer av löprundan och lägga din energi på att löpa i stället för att hålla dig varm. De svarta tajtsen är elastiska, har blixtlås vid fotlederna och sitter åt lagom hårt. Det finns reflexer ned längs sidorna på benen som gör att du syns bra i mörkret, och på ländryggen finns det en ficka med blixtlås för nycklar, kreditkort, energiprodukter eller liknande. Just nu kan du få dessa snygga tajts tillsammans med 3 nummer av Aktiv Träning för bara 99:50 kr (+ 49:50 kr i porto. Totalt 149 kr). Sedan är det bara att njuta av träningen och få en kanonstart på 2019. Läs mycket mer om det fantastiska erbjudandet här.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Kommer du att göra något speciellt för att trimma din kropp till sommaren?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig