Optimal löpform Vi tipsar dig om sex lekfulla löppass som gör att du kommer i superform på nolltid.

Löp och lek

Lämna klockan hemma, skippa träningsplaneringen och ge dig ut på en lekfull löprunda Resultatet blir ökad motivation, bättre balans och en starkare löparkropp.

2 november 2011 av Bjarke Kobberø
### Bergsbestigning Klättra på alla fyra uppför de brantaste backarna. **Effekt:** Styrka för hela kroppen, balans och koordination. **Tänk på:** Ta på dig ett par tunna handskar så att du skyddar händerna.
### Sandryck Löp för fullt på stranden och över klipphällarna. **Effekt:** Bättre stabilitet, ökad styrka och en hög puls som håller cirkulationssystemet i toppform. **Tänk på:** Lek med farten på den jämna sandstranden, på klipphällarna och vid vattenlinjen. Löp gärna barfota ibland så att fotmuskulaturen tränas lite extra.
### Balansgång Löp eller gå balansgång på en liggande trädstam, en smal stig eller längs ryggstödet på en bänk. **Effekt:** Balans och koordination. **Tänk på:** Sjävklart ska du vara försiktig om du går balansgång högt upp på något smalt underlag.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken form av gruppträning föredrar du på gymmet?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: