Läs också

Löptider

© Colourbox

För mycket träning

F&S: Jag har tränat lite väl hårt och mycket inför mitt halvmarathon och nu återstår bara några dagar till loppet samtidigt som benmusklerna värker dag och natt. Vad ska jag göra?

22 december 2014

Det gäller att du maximerar återhämtningen de sista dagarna som återstår fram till loppet så att du kommer i toppform. Dra ned på träningen till ett minimum och se till att äta massor av proteinrik mat, som kött, fisk och fågel vilket ger musklerna något att läka ihop av.

Komplettera med frukt och grönt som bågnar av återhämtningsfrämjande antioxidanter. Håll benen i högläge när du har möjlighet och se till att sova bra på natten. Helst 8–9 timmars sömn per dygn under de kommande dagarna inför loppet.

Många mår också bra av ett besök hos en massör som eventuellt kan mjuka upp musklerna och påskynda ursköljningen av slaggprodukter i kroppen.

Erbjudande till dig: Suverän träningströja från Craft

Mjuk, lätt och elastisk. Craft har tagit fram en supersnygg träningströja som sitter tajt på kroppen och följer alla dina rörelser. Och den kan bli din för BARA 99,50 kr. Tröjan finns både för män och kvinnor och kan användas till i stort sett allt – från en promenad i skogen till träning på gymmet eller en löprunda. Under kyliga dagar passar den perfekt som värmande mellanlager under en jacka, medan den under lite mildare dagar fungerar bra som yttersta lager. Tröjan är designad med ett hål vid handleden som du kan sticka tummen igenom. På så sätt kan du dra ned ärmen över handryggen och hålla händerna varma när det är kallt. Just nu kan du få tröjan tillsammans med 3 nummer av Aktiv Träning för BARA 99,50 kr. (+ 49:50 kr i porto. Totalt 149 kr). Läs mycket mer om det fantastiska erbjudandet här.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tränar du mindre på vintern?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig