Shuttle sprint til crossfit sæson 2
Intensiv crossfit-skola Hård och intensiv crossfit-skola i 5 delar.© Valling.com

Intensiv crossfit-skola – del 5

Den här månaden har vår crossfit-skola flyttat utomhus. Se alla stenhårda övningar här och träna crossfit under bar himmel.

27 mars 2015 av Frederik Ægidius & Jesper U. Larsen.

Det här träningspasset är tudelat och tanken är att du ska byta övning varje minut. 25 minuter räcker för att hela kroppen ska tränas och för att pulsen ska öka rejält.

Workout of the month: Den här månadens träningspass kallas för EMOM, en förkortning för ”each minute on the minute”. Passet, som är mycket populärt inom crossfit, går ut på att man kör stenhårt under en kort tid. Tack vare den inlagda vilopausen kan man ge allt man har varje gång. Det gör samtidigt att man kan variera övningarna så att fler muskelgrupper aktiveras under träningspasset.

Effektiv träning

Varje månad får du en helt ny övningsserie som är mer krävande än den förra. Varje träningspass går snabbt att genomföra, men ska i gengäld utföras i högt tempo. Alla övningar är lätta att göra och du kan träna när och var du vill – ute eller inne.

Här hittar du övriga delar i serien:

Intensiv crossfit-skola – del 1

Intensiv crossfit-skola – del 2

Intensiv crossfit-skola – del 3

Intensiv crossfit-skola – del 4

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur ofta brukar du intervallträna?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: