Mountain climbers til crossfitskolen 2, MÅ IKKE BRUGES
NY SÄSONG Succéserien fortsätter – var med från början!© Valling.com

Intensiv crossfit-skola – del 1

I vår nya träningsskola höjer vi tempot ett snäpp och visar en rad populära crossfit-övningar. Med hjälp av dem kan du toppa din form och nå en helt ny nivå. Se fram emot fem tuffa månader med många effektiva träningspass.

17 november 2014 av Frederik Ægidius & Jesper U. Larsen.

Drömmer du om att bli mer vältränad, starkare och uthålligare så att du orkar mer till vardags? I så fall får du drömreceptet här.

Den här gången består WOM-passet (workout of the month) av några enkla övningar som ska göras i ett högt tempo.

Gör crossfit-övningarna så bra du kan och undvik att fuska med tekniken – den enda du lurar är dig själv. Om du däremot ger allt du har så kan du se fram emot ett resultat som blir bättre än du någonsin kunnat föreställa dig.

Till varje träningspass får du dessutom en bonusövning som du kan avsluta passet med. Det är en extra övning som gör att du tvingas ta fram dina allra sista krafter.

Eftersom de olika crossfit-passen är så högintensiva innebär det att hela kroppen tränas mycket effektivt på kort tid. Och du behöver inte ens lämna din bostad. Kort sagt: det här träningspasset är perfekt i en stressig vardag.

Workout of the month: AMRAP 10 De flesta som har tränat crossfit har säkert stött på förkortningen AMRAP. Det står för ”as many rounds as possible” – så många rundor som möjligt. AMRAP gör det möjligt för personer som är olika bra tränade att utföra samma övning med individuellt anpassad intensitet.

Programmakaren:

Frederik Ægidius

Frederik Aegidius är tränare för laget New York Rhinos i den nya amerikanska crossfit-ligan, National Pro Grid League. Han är själv en av världens bästa utövare i crossfit och har tävlat i sporten sedan 2010. År 2012 blev han europamästare i crossfit, och vid världsmästerskapen året efter slutade han på femtonde plats. Han har även undervisat i crossfit under många år.

Effektiv träning

Varje månad får du en helt ny övningsserie som är mer krävande än den förra. Varje träningspass går snabbt att genomföra, men ska i gengäld utföras i högt tempo. Alla övningar är lätta att göra och du kan träna när och var du vill – ute eller inne.

Här hittar du övriga delar i serien:

Intensiv crossfit-skola – del 2

Intensiv crossfit-skola – del 3

Intensiv crossfit-skola – del 4

Intensiv crossfit-skola – del 5

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilket mål har du med din träning under nästa år?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: