TÄNK PÅ: Vill du ta i ännu mer? I så fall kan du göra armhävningar med handklapp. Då skjuter du ifrån så kraftfullt med händerna att du hinner klappa. © Valling.com

Hand release push-ups - crossfit övning

Crossfit-skolan video: Hand release push-ups tränar armar, bröst och mage.

8 december 2014 av Frederik Aegidius & Jesper U. Larsen.

Så gör du crossfit-övningen på rätt sätt:

1. Ligg i armhävningsposition med raka armar och med tårna i golvet. Händerna ska vara placerade under axlarna eller något bredare isär. Spänn magen och rumpan och se till att det blir en rak linje från fötterna/ knäna upp genom ryggen hela vägen upp till nacken.

2. Böj i armbågarna och sänk långsamt bröstkorgen mot golvet.

3. När du nuddar golvet med bröstkorgen lyfter du för ett ögonblick händerna från golvet. Pressa dig upp igen med raka armar.

Tempo: Kontrollerat ned, explosivt upp.

15 repetitioner per runda

Du tränar: Armar, bröst och mage.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är viktigast för dig när det gäller dina matinköp?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig