© Valling.com

Stekt lax med potatis

Direkt efter att du tränat är det en bra idé att äta något – helst redan under den första timmen.

26 maj 2010

Varför: Ger musklerna nödvändiga proteiner av högsta kvalitet tillsammans med n-3-fettsyror, som kan hämma inflammationer i leder och senor. Potatis är framför allt en bra kolhydratkälla, men ger dig också C-vitaminer, som spelar en viktig roll för utvecklingen av en stark senvävnad.

Hur mycket: En laxstek på 50 gram bör kombineras med 300 gram potatis för att behovet ska täckas direkt efter träningen.

Näringsinnehåll: 312 kcal, 15 gram protein, 6 gram fett, 52 gram kolhydrater, 4 gram kostfibrer.

Alternativ: Rökt makrill på bröd.

Supererbjudande: Stort vinterpaket till dig

Håll värmen och bli sedd i mörkret för BARA 69:50 kr. Just nu kan du få en löparmössa, handskar, tubscarf, LED-armband och LED-belysning till skon + 2 nummer av Aktiv Träning för ett helt otroligt pris. Du får hela paketet med alla 5 prylar samt 2 nummer av Aktiv Träning för BARA 69:50 kr (+ 29:50 kr i porto). Erbjudandet gäller bara så länge lagret räcker. Läs mycket mer här

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur många kilometer cykelpendlar du varje dag?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig