© Valling.com

Stekt lax med potatis

Direkt efter att du tränat är det en bra idé att äta något – helst redan under den första timmen.

26 maj 2010

Varför: Ger musklerna nödvändiga proteiner av högsta kvalitet tillsammans med n-3-fettsyror, som kan hämma inflammationer i leder och senor. Potatis är framför allt en bra kolhydratkälla, men ger dig också C-vitaminer, som spelar en viktig roll för utvecklingen av en stark senvävnad.

Hur mycket: En laxstek på 50 gram bör kombineras med 300 gram potatis för att behovet ska täckas direkt efter träningen.

Näringsinnehåll: 312 kcal, 15 gram protein, 6 gram fett, 52 gram kolhydrater, 4 gram kostfibrer.

Alternativ: Rökt makrill på bröd.

Supererbjudande: Stort vinterpaket till dig

Håll värmen och bli sedd i mörkret för BARA 69:50 kr. Just nu kan du få en löparmössa, handskar, tubscarf, LED-armband och LED-belysning till skon + 2 nummer av Aktiv Träning för ett helt otroligt pris. Du får hela paketet med alla 5 prylar samt 2 nummer av Aktiv Träning för BARA 69:50 kr (+ 29:50 kr i porto). Erbjudandet gäller bara så länge lagret räcker. Läs mycket mer här

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur många motionslopp siktar du på att delta i under det här året?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig