© Colourbox

Quinoa i stället för råris

Vinst: + 46 % protein Sydamerikanska quinoafrön är ett perfekt alternativ till ris och får det nyttiga fullkornsriset att blekna i jämförelse. Proteininnehållet är inte bara högre; kvaliteten är också bättre. Näringsinnehåll per 100 gram: Energi: 370 kcal. Protein: 13,1 gram. Fett: 5,8 gram. Kolhydrat: 68,9 gram. Bonus: Fröna är fulla med nyttigheter som t.ex. nyttiga växtoljor, fibrer och en rad olika vitaminer och mineraler. Tips: Använd quinoa i sallader och som tillbehör till kött och grönt.

Vinst: + 46 % protein

Sydamerikanska quinoafrön är ett perfekt alternativ till ris och får det nyttiga fullkornsriset att blekna i jämförelse. Proteininnehållet är inte bara högre; kvaliteten är också bättre.

Näringsinnehåll per 100 gram: Energi: 370 kcal Protein: 13,1 gram Fett: 5,8 gram Kolhydrat: 68,9 gram

Bonus: Fröna är fulla med nyttigheter som t.ex. nyttiga växtoljor, fibrer och en rad olika vitaminer och mineraler.

Tips: Använd quinoa i sallader och som tillbehör till kött och grönt.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Hur många dagar i veckan äter du hemlagat till middag?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig