© Istock

Ingefära lindrar värken

Brukar du få träningsvärk i kroppen dagen efter ett pass? I så fall kan ingefära kanske vara din räddning.

4 november 2015

Ingefära har sedan länge hyllats för sina hälsomässiga effekter. Nu har amerikanska forskare gått igenom alla existerande studier av effekten av ingefäratillskott för prestationsförmågan.

Forskarnas slutsats är att ett intag på två gram ingefära i minst fem dagar kan lindra träningsvärk. Vissa studier visar att ingefära i högre doser – fyra gram per dag – även kan förbättra återhämtningen och minska inflammationen efter hårda träningspass.

Hälsoshots

Prova att blanda 85 g färsk ingefärarot med 0,5 liter kallt vatten. Sila blandningen och vips har du en hälsodryck som du kan dricka som en shot eller använda i en smoothie.

Source #JSCR.

Erbjudande till dig: Suverän träningströja från Craft

Mjuk, lätt och elastisk. Craft har tagit fram en supersnygg träningströja som sitter tajt på kroppen och följer alla dina rörelser. Och den kan bli din för BARA 99,50 kr. Tröjan finns både för män och kvinnor och kan användas till i stort sett allt – från en promenad i skogen till träning på gymmet eller en löprunda. Under kyliga dagar passar den perfekt som värmande mellanlager under en jacka, medan den under lite mildare dagar fungerar bra som yttersta lager. Tröjan är designad med ett hål vid handleden som du kan sticka tummen igenom. På så sätt kan du dra ned ärmen över handryggen och hålla händerna varma när det är kallt. Just nu kan du få tröjan tillsammans med 3 nummer av Aktiv Träning för BARA 99,50 kr. (+ 49:50 kr i porto. Totalt 149 kr). Läs mycket mer om det fantastiska erbjudandet här.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Tränar du mindre på vintern?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här:

Rekommenderas till dig