Mand, bar overkrop, Mave, Vaskebræt, Mavemuskler

Bli smal av styrketräning

Programmet är upplagt så att kaloriförbränningen blir effektivare jämfört med vanlig styrketräning. I kombination med tuff konditionsträning så når du garanterat ditt mål.

19 september 2014

Om du har lagt på dig några kilo för mycket i sommar så gör det här programmet att du kommer tillbaka på rätt spår igen.

Välj detta program om: Medan du har njutit av sommaren så har du lagt på dig några kilon på kroppen. Nu vill du bli av med din övervikt och se mer vältränad ut.

TRÄNA SÅ HÄR:
Både erfarna och nybörjare

  • Träna tre dagar per vecka. Övningar som namnges med samma bokstav i schemat (t.ex. A1, A2 och A3), görs utan vila emellan och med 60–90 sekunders vila mellan seten.
  • Håll ett så högt tempo som möjligt under övningarna, dock utan att du slarvar med tekniken.
  • Nybörjare kan byta övningar efter att de genomfört programmet 10–12 gånger. Erfarna kan gärna växla mellan programmet och de alternativa övningarna efter några få pass.
  • OBS! Förutom det här programmet är det också viktigt att du tränar HIIT eller backryck varje gång så att du får lite intensivare konditionsträning.

Tema

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Brukar du skippa frukosten?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: