Smala människors hemligheter

Ta över smala människors vanor så är du sakta men säkert på väg bortifrån eventuella extrakilon och mot en smalare version av dig själv.

5 september 2016 av I FORM

Vana 1: Sov tillräckligt

Vana 2: Ät frukost

Vana 3: Ät mellanmål Nötter är ett perfekt mellanmål; sammansättningen av proteiner, fibrer och bra fettsyror håller dig mätt och glad fram till nästa måltid.

Vana 4: Drick vatten

Vana 5: Beställ inte menyer Försök att motstå frestelsen att beställa hela menyer, även om du får mer mat för pengarna. Välj hellre enstaka rätter.

Vana 6: Ät fullkorn

Vana 7: Ät protein Välj magert protein som en självklar del av alla måltider. Fisk, ägg, magert kött och magra mejeriprodukter är bra val.

Vana 8: Ät kryddad mat

Vana 9: Tugga maten ordentligt Sitt ner när du äter. Att äta i bilen eller på vägen till jobbet kan leda till att du äter alltför mycket. Kroppen hinner helt enkelt inte säga till när den blir mätt.

Vana 10: Inför matro Tv, mobiltelefoner och datorer underhåller oss - också när vi äter. När vi inte är uppmärksamma på måltiden registrerar hjärnan inte upplevelsen helt och då är risken stor att vi känner oss mindre mätta än vi faktiskt är.

Vana 11: Gå en runda efter middagen

Vana 12: Läs om hälsa

Vana 13: Gå och ta trapporna Ta trapporna istället för hissen, parkera långt bort från ingången, gå över och prata med din kollega istället för att skicka ett mejl och så vidare.

Vana 14: Lär dig att tackla stress Inför stressreducerande inslag i vardagen. Gå på yoga eller spring en runda. Andas djupt när du märker att du börjar bli stressad.

Vana 15: Ha nära till nyttiga snacks Ha färsk frukt på köksbordet, nyttiga snacks på kontoret och grönsaker i kylskåpet. Välj dina egna personliga favoriter!

Vana 16: Kom ihåg att skratta Flera undersökningar visar att det finns ett samband mellan glada människor och en hälsosam livsstil.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Nötter är nyttiga. Vilken är din favorit?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: