Läs också

Del 1: Burpees

TÄNK PÅ: Tanken är att du ska ända upp. Det är inte bara benen som ska lyftas från golvet – ryggen ska också upp. © Valling.com

V-ups - styrketräning för magen

Crossfit-skolan video: V-ups tränar magen.

8 december 2014 av Frederik Aegidius & Jesper U. Larsen.

Så gör du crossfit-övningen på rätt sätt:

1. Ligg på rygg med armarna ovanför huvudet och med raka ben. Dra in naveln. Lyft benen och armarna från golvet.

2. Rulla upp på rumpan genom att föra armarna framåt och fötterna uppåt. Gå så högt att du nuddar fötterna och balanserar på rumpan. Sänk sedan ned överkroppen och benen till golvet igen.

Tempo: Snabbt eller långsamt – bara det är kontrollerat.

10 repetitioner per runda

Du tränar: Mage.

EXTRA - för dig som fortfarande har lite ork kvar
  • Gör så här: Om du är en vältränad motionär som har lite ork kvar trots att du har kört igenom hela programmet, så kan du utöka träningspasset med ytterligare tre rundor på tid.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: