Goblet Squats

Kom i toppform med HIIT

Du kan förvänta dig fyra månader med tidseffektiva, bra och hårda träningspass!

9 september 2016 av Kasper Danborg

Har du svårt att hinna med att träna för att jobb, familj och andra förpliktelser sätter käppar i hjulet för din egentid? Då kanske vi har lösningen åt dig.

I vår nya styrkeskola har vi skalat bort restid, invecklade träningsmaskiner och andra tidstjuvar som kan stå i vägen för din träning.

Du kan hålla till hemma i vardagsrummet och eftersom intensiteten är hög så räcker det med 30 min. för att genomföra passen.

Styrkeskolan är baserad på en av de populäraste träningsformerna just nu: HIIT. Förkortningen står för högintensiv intervallträning och den kan användas i många olika träningsformer. Träningspassen innehåller enkla, effektiva övningar där du främst använder kroppen som vikt.

HIIT-träning kan ta din formkurva till nya höjder. Du förbättrar både din kondition och din uthållighet samtidigt som du stärker musklerna i hela kroppen. För att du ska få ut maximalt av HIIT-träningen så krävs det dock att du tar i allt vad du orkar så att pulsen ökar rejält.

I styrkeskolan ska intensiteten vara så hög att du bara orkar genomföra övningarna några få minuter utan vila. Därför inleds också varje träningspass med ett kort uppvärmningsprogram som gör kroppen redo att träna riktigt hårt.

Varje månad får du ett nytt bra träningsprogram som innehåller olika varianter av de övningar som HIIT-träningen är uppbyggd av.

Dessutom kommer svårighetsgraden på övningarna gradvis att öka.

För varje månad kommer träningspassen att bli effektivare, roligare och mer omväxlande. Och förhoppningsvis kommer din motivation att öka när du märker hur HIIT-träningen påverkar din kropp och hur dina resultat förbättras från gång till gång.

Tema

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Nötter är nyttiga. Vilken är din favorit?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: