Tänk på att... Hela tiden hålla huvudet som en naturlig förlängning av kroppen.

Vinklad hantelpress – övning för bredare bröst

VIDEO: Träna dina överarmar och axlar med den här styrkeövningen med hantlar.

Övning på video: A1 – Vinklad hantelpress


Du tränar:

Överarmar och axlar. Den sneda vinkeln aktiverar den övre delen av bröstet mera.

Startposition:

Ligg på rygg med böjda ben och en hopvikt filt eller kudde som ryggstöd. Se till att ligga med cirka 45 graders lutning i överkroppen. Håll en hantel i varje hand i jämnhöjd med axlarna.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat upp och ned.

Rörelsen:

Pressa vikterna upp mot taket i en stor, mjuk halvcirkel så att de möts igen rakt över bröstets mittparti. Sänk därefter långsamt hantlarna tillbaka till startpositionen igen i en stor, mjuk halvcirkel.

När du har gjort ett set bör du vila en minut innan du går tillbaka till övning A2 .

Träningsskolan, del 2: BREDARE BRÖST

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Bredare bröst. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Bredare bröst Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: