Tänk på Håll ryggen rak och i samma position under hela övningen.

Bent over row - video

Träna hela kroppen, med den här effektiva övningen.

Du tränar:

Rygg och axlar.

Startposition:

Stå med axelbrett avstånd mellan fötterna och håll hantlarna med raka armar ned framför kroppen. Knogarna ska vara riktade framåt, bort från kroppen. Böj i höften tills vikterna kommer nedanför knäna.

Rörelse:

Lyft hantlarna vinkelrätt ut från kroppen och upp i axelhöjd. Håll den ställningen en kort stund medan du drar ihop skulderbladen. Därefter sänker du hantlarna med raka armar igen.

Tempo:

Lyft sakta, vila när du kommer upp och låt det ta 2 sek att långsamt sänka vikterna igen.

Antal:

4 x 8-10 repetitioner - 1 minuts vila.

Gå videre till Bulgarian split squat.

Bent over row

Den här roddövningen, framåtböjd rodd, tränar främst den övre delen av ryggen, men även kroppshållningen blir bättre. Det är också en viktig övning för alla som brukar styrketräna, eftersom den gör att styrkeförhållandet mellan kroppens fram- och baksida blir mer balanserad.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Brukar du skippa frukosten?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: