Tänk på Viktskivorna ska föras snett ut från kroppen.

Trap 3 raises

Öka styrkan i alla kroppens viktigaste muskler.

23 juli 2010 av Jannik Petersen

Video-övning B1 - Sneda armlyft


Du tränar:

Rygg och axlar.

Startposition:

Stå framåtböjd med en lätt viktskiva i varje hand. Stoppa in tummen i hålet på respektive viktskiva. Huvudet, nacken och ryggen ska bilda en helt rak linje

Tempo:

04:00 sek. 2 sek. upp, 2 sek. Ned

Rörelsen:

Lyft viktskivorna med raka armar upp mot axlarna i en sned rörelse med 30–45 graders vinkel ut från kroppen. Vrid samtidigt på axlarna så att tumsidan riktas uppåt. Därefter för du tillbaka vikterna till utgångspositionen igen.

Efter 10–15 upprepningar kan du fortsätta med övning B2 utan att göra uppehåll.

Träningsskolan, del 2: Breda axlar

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Breda axlar. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: