Superset 4

Sneda armlyft och Raka armdrag.

10 mars 2011

1) SNEDA ARMLYFT

Du tränar främst: Bröst, överarmar och axlar.

Utgångsposition: Lägg dig på en bänk med ryggstödet inställt på 45 grader. Håll hantlarna utanför axlarna. Se till att lyfta armbågarna så att de pekar bort från kroppen.

Rörelsen: Pressa upp vikterna med raka armar så att de nuddar varann. Sänk dem sedan mot bröstet igen.

Tempo: 1 sek. upp, 4 sek. ned.

Antal: 12–15.

2) RAKA ARMDRAG

Du tränar främst: Baksidan av överarmarna.

Utgångsposition: Ställ dig framför en dragapparat. Håll armbågarna intill sidan. Ta tag så långt upp att händerna hamnar i nivå med bröstet. Skjut rumpan bakåt, luta dig lätt framåt.

Rörelsen: Dra nedåt – gå så långt ned att armbågarna sträcks ut helt. Håll emot när du för upp armarna igen.

Tempo: 1 sek. ned, 3 sek. upp.

Antal: 12–15.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: