Ryggsträck - B3

[image:7584 size=141x196]Redskap: Ryggträningsmaskinen.Du tränar: Ryggsträckare/baklår.Gör så här: Ställ in maskinen så att du kan hänga ut med överkroppen över kanten. Låt huvudet hänga ner och håll händerna utanför kinderna. [image:7585 size=141x196]Lyft så att kropp och ben bildar en rak linje. Sänk dig sakta ned igen. Antal: Så många du kan. Om du orkar göra fler än 15 så kan du hålla en vikt mot bröstet. Vila i 2 min. innan du gör övning B1 igen.

© Jakob Helbig

Redskap: Ryggträningsmaskinen.

Du tränar: Ryggsträckare/baklår.

Gör så här: Ställ in maskinen så att du kan hänga ut med överkroppen över kanten. Låt huvudet hänga ner och håll händerna utanför kinderna.

© Jakob Helbig

Lyft så att kropp och ben bildar en rak linje. Sänk dig sakta ned igen.

Antal: Så många du kan. Om du orkar göra fler än 15 så kan du hålla en vikt mot bröstet. Vila i 2 min. innan du gör övning B1 igen.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: