Läs också

Breda pull-ups

Tänk på att... Hålla kroppen och nacken rak. Be eventuellt en vän att kolla din hållning genom att placera ett kvastskaft mot din rygg.

Rodd med benspark – övning för starka armar

VIDEO: Ge dina överarmar en extra utmaning med den här styrkeövningen med hantlar.

8 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning å video: C2 – Rodd med benspark


Du tränar:

Triceps och rygg.

Startposition:

Böj dig framåt till cirka 45 grader med rak rygg och lätt böjda knän. Håll en hantel i varje arm som hålls utsträckt. Ha ett lagom avstånd mellan fötterna.

Tempo:

Låt det ta cirka tre sekunder att lyfta hantlarna uppåt och bakåt. Låt det sedan ta ca tre sek. att sänka dem igen.

Rörelsen:

Dra armbågarna så långt bakåt som möjligt så att hantlarna kommer upp mot magen. Sträck därefter armarna bakåt 3 och svinga till sist hantlarna med raka armar ned till start positionen.

Vila i två minuter efter varje omgång. Gå därefter tillbaka till övning C1.

Träningsskolan, del 1: STARKA ARMAR

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 1: Starka armar. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka armar Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: