Marklyft - A1

[image:7566 size=141x196]Redskap: En skivstång.Du tränar: Hela kroppen, och i synnerhet ländryggen och baklåren. Gör så här: Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Placera skivstången så att den nuddar smalbenen. Böj höfterna och knäna och ta ett brett grepp om skivstången. Håll ryggen rak, sträck armbågarna och skjut rumpan långt bak.

© Jakob Helbig

Redskap: En skivstång.

Du tränar: Hela kroppen, och i synnerhet ländryggen och baklåren.

Gör så här: Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Placera skivstången så att den nuddar smalbenen. Böj höfterna och knäna och ta ett brett grepp om skivstången. Håll ryggen rak, sträck armbågarna och skjut rumpan långt bak.

© Jakob Helbig

Res dig upp genom att sträcka på höfterna och knäna samtidigt. Sträck ordentligt på benen och överkroppen. Sänk därefter skivstången tillbaka till startpositionen.

Antal: Gör mellan 6 och 10 lyft. Fortsätt med övning A2 utan att vila.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: