Läs också

Utfallssteg

Utfallssteg

Tänk på Håll ryggen rak under hela övningen.

Lunge & one leg RDL

Träna hela kroppen, med den här effektiva övningen.

12 december 2012

Du tränar:

Ben och ländrygg.

Startposition:

Stå med ungefär ett axelbrett avstånd mellan fötterna. Håll ryggen rak.

Rörelse:

Ta ett långt steg bakåt med ena foten och låt den andra foten vara kvar. Gå så långt ned att det främre knät blir böjt i 90 grader. Håll överkroppen upprätt hela tiden.

Skjut ifrån kraftfullt med det främre benet och återgå till startpositionen igen – utan att sätta ned foten. Böj i höften och luta dig framåt.

Gå så långt fram att överkroppen blir parallell med golvet. Res dig sedan upp till utgångspositionen igen och upprepa övningen. Växla ben efter 5–8 upprepningar.

Tempo:

Lugnt – en upprepning bör ta cirka 8 sekunder.

Antal:

4 x 5–8 repetitioner - 1 minuts vila.

Gå videre till Armhävning med klapp.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: