Tänk på att... 1: Hålla avståndet mellan vikterna i startpositionen. 2: Hålla armbågarna lätt böjda, även om armarna är raka.

Liggande bröstträning – övning för ett bredare bröst

VIDEO: Träna dina bröstmuskler med den här styrkeövningen med hantlar.

Övning på video: A2 – Liggande bröstträning


Du tränar:

Hela bröstet men framför allt den mellersta delen.

Startposition:

Ligg på golvet – eller på en träningsbänk om du har en sådan. Böj bägge benen och håll en hantel i varje hand. Armarna ska vara raka och peka snett upp mot taket i var sin riktning.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat upp och ned.

Rörelsen:

Sänk armarna tills armbågarna nuddar golvet. För därefter upp armarna till startpositionen igen.

När du har gjort ett set går du vidare till övning A1 utan att vila.

Träningsskolan, del 2: BREDARE BRÖST

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Bredare bröst. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Bredare bröst Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: