Tänk på att... Hålla överkroppen rak och stadig medan lårmusklerna får jobba.

Knästräck

VIDEO: Träna dina ben och öka kroppens produktion av tillväxthormon med den här övningen.

22 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning på video: B2 – Knästräck


Du tränar:

Framlår, axlar, armar och mage.

Startposition:

Ligg med ena foten uppe på en stol eller en mjuk soffa. Det andra benet ska vara böjt och foten ska placeras i knävecket på det sträckta benet. Ligg med raka armar och ha huvudet som en naturlig förlängning av kroppen.

Tempo:

Långsamt upp och ned. En upprepning bör ta ca 4 sek.

Rörelsen:

Böj knät på det sträckta benet och sänk ned knät mot golvet. Sträck därefter knät igen och återgå till startpositionen.

Vila i två minuter när du har gjort 10–17 upprepningar. Fortsätt sedan med övning B1 .

Träningsskolan, del 5: STARKA BEN

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka ben Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: