© Valling.com

Enarmslyft med hantel

Du tränar: Överarmar, bröst, axlar och mage. Startposition: Ligg utsträckt på ryggen med vänster ben böjt och en hantel i varje hand. Håll hantlarna några centimeter ovanför bröstkorgen. Rörelse: Rulla över på vänster sida och sträck upp höger arm mot taket. Rulla tillbaka till startpositionen igen. Böj höger ben och sträck vänster ben samtidigt som du rullar över på andra sidan och sträcker den vänstra armen mot taket. Fortsätt på samma sätt från sida till sida. Gör t.ex. tre set – med så många reps som möjligt.

Du tränar: Överarmar, bröst, axlar och mage.

Startposition: Ligg utsträckt på ryggen med vänster ben böjt och en hantel i varje hand. Håll hantlarna några centimeter ovanför bröstkorgen.

Rörelse: Rulla över på vänster sida och sträck upp höger arm mot taket. Rulla tillbaka till startpositionen igen. Böj höger ben och sträck vänster ben samtidigt som du rullar över på andra sidan och sträcker den vänstra armen mot taket. Fortsätt på samma sätt från sida till sida. Gör t.ex. tre set – med så många reps som möjligt.

Tänk på: Armbågen ska inte ligga på golvet utan den ska vara precis över golvet när armen är längst ner.

Tempo: Lugnt – en rörelse bör ta cirka 4 sekunder.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: