Tänk på att... Armbågarna ska vara raka hela tiden.

Dubbla armlyft – övning för ett bredare bröst

VIDEO: Träna dina bröstmuskler med den här styrkeövningen med hantlar.

Övning på video: B2 – Pullovers


Du tränar:

Hela bröstet samt breda ryggmuskeln.

Startposition:

Ligg stadigt på rygg med ländryggen i golvet. Böj ena benet. Håll en viktskiva i händerna. Armarna ska vara raka och peka nedåt mot knäna.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat.

Rörelsen:

Håll armarna raka medan du för viktskivan i en stor, mjuk båge upp över huvudet och nästan ned till golvet bakom dig. För därefter tillbaka viktskivan till startpositionen igen.

När du har gjort ett set vilar du en minut innan det är dags för övning B1.

Träningsskolan, del 2: BREDARE BRÖST

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Bredare bröst. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Bredare bröst Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: