Läs också

Breda pull-ups

Tänk på att... Föra upp hantlarna till axelhöjd.

Dubbel armböj – övning för starka armar

VIDEO: Ge dina överarmar en extra utmaning med den här övningen med hantlar.

8 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning på video: B2 – Dubbel armböj


Du tränar:

Framsidan och baksidan av överarmarna.

Startposition:

Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Håll en hantel i varje arm som du sträcker ut – använd ett överhandsgrepp så att handflatorna pekar bakåt.

Tempo:

Lyft och sänk i samma tempo. Låt det ta ca tre sek. att komma upp till axlarna och tre sek. att komma ned igen.

Rörelsen:

Lyft bägge hantlarna på samma gång upp mot axlarna och sänk sedan hantlarna igen.

Vila i två minuter när du har gjort en omgång. Gå därefter tillbaka till övning B1.

Träningsskolan, del 1: STARKA ARMAR

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 1: Starka armar. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka armar Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: