Djupa benböj - C1

[image:7586 size=141x196]Redskap: En hantel.Du tränar: Benmusklerna och sätet, men också kroppshållningen. Gör så här: Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Håll en tung hantel framför bröstet. Ta tag i den översta viktskivan med bägge händerna. [image:7587 size=141x196]Sätt dig ned och luta dig bakåt – som om du skulle sätta dig på en stol. Gå så långt ned som du kan och res dig sedan upp igen. Antal: Gör övningen 12–15 gånger. Fortsätt med övning C2 utan att vila.

© Jakob Helbig

Redskap: En hantel.

Du tränar: Benmusklerna och sätet, men också kroppshållningen.

Gör så här: Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Håll en tung hantel framför bröstet. Ta tag i den översta viktskivan med bägge händerna.

© Jakob Helbig

Sätt dig ned och luta dig bakåt – som om du skulle sätta dig på en stol. Gå så långt ned som du kan och res dig sedan upp igen.

Antal: Gör övningen 12–15 gånger. Fortsätt med övning C2 utan att vila.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: