Läs också

Breda pull-ups

Tänk på att... Undvika att böja på nacken i det nedre läget. Låt huvudet vara en naturlig förlängning av kroppen.

Dips på stol – övning för ett bredare bröst

VIDEO: Träna dina bröstmuskler, axlar och överarmar med den här styrkeövningen.

Övning på video: B1 – Dips på stol


Du tränar:

Hela bröstet samt baksidan av överarmarna och axlarna.

Startposition:

Placera två stadiga stolar med ryggen mot varann och med lite mer än ett axelbrett avstånd mellan stolsryggarna. Lyft dig upp med raka armar och böj upp benen under dig.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat.

Rörelsen:

Böj armbågarna och sänk överkroppen mot golvet tills armbågsleden är böjd till 90 grader. Pressa dig därefter upp till startpositionen igen.

När du har gjort ett set går du vidare till övning B2 utan att vila.

Träningsskolan, del 2: BREDARE BRÖST

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 2: Bredare bröst. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Bredare bröst Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Gör du något extra för att bli fit till badsäsongen?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: