Bröstpress med hantlar - A2

[image:7569 size=141x196]Redskap: En träningsbänk + två hantlar. Du tränar: Bröstmuskulaturen, baksidan av överarmarna och axlarna. Gör så här: Plocka fram ett par hantlar och lägg dig på en träningsbänk. Håll vikterna med raka armar ovanför bröstkorgen. [image:7570 size=141x196]Sänk sedan långsamt hantlarna mot ärmhålorna samtidigt som du vrider hantlarna något. Sträck därefter armarna kraftfullt igen medan du vrider hantlarna tillbaka.

© Jakob Helbig

Redskap: En träningsbänk + två hantlar.

Du tränar: Bröstmuskulaturen, baksidan av överarmarna och axlarna.

Gör så här: Plocka fram ett par hantlar och lägg dig på en träningsbänk. Håll vikterna med raka armar ovanför bröstkorgen.

© Jakob Helbig

Sänk sedan långsamt hantlarna mot ärmhålorna samtidigt som du vrider hantlarna något. Sträck därefter armarna kraftfullt igen medan du vrider hantlarna tillbaka.

Antal: Gör 12–15 reps. Fortsätt därefter med övning A3 utan att vila.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: