Läs också

Dips på stol

Tänk på att... Armbågarna ska inte vara i jämnhöjd med axlarna – men nästan.

Bred golvpress

VIDEO: Öka din styrka i armarna med den här effektiva övningen.

Övning på video: C2 – Bred golvpress


Du tränar:

Bröst, överarmar och axlar.

Startposition:

Ligg på rygg med en hantel i varje hand. Vänd på händerna så att dina tummar pekar inåt mot varann. Placera armbågarna brett – alltså långt bort från kroppen – dock utan att armbågarna hamnar i jämnhöjd med axlarna.

Rörelsen:

Lyft hantlarna med raka armar och sänk dem därefter långsamt mot golvet. Stanna upp när dina armbågar nuddar golvet.

Tempo:

04:00 sek. 1 sek. upp, 3 sek. Ned

Gör övningen 5–10 gånger och gå tillbaka till övning C1 utan att vila.

Först efter ännu ett set av övning C1 är det dags att ta en paus.

Träningsskolan 2, del 1: STARKA ARMAR

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan 2, del 1: Starka armar Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: