Läs också

Benlyft

Tänk på att... Luta dig inte åt sidan. Axlarna ska vara horisontella och kroppen rak.

Bagagelyft – övning för en platt mage

VIDEO: Träna hela kroppen, bland annat med den här effektiva benövningen.

14 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning på video: A1 – Bagagelyft


Du tränar

Ben och sätet.

Startposition:

Stå med ett höftbrett avstånd mellan fötterna och håll en hantel i ena handen. Stå med rak rygg och med axlarna i jämnhöjd.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat upp och ned. Låt varje upprepning ta cirka sex sekunder.

Rörelsen:

Böj på knäna, sänk dig långsamt ned och luta dig tillbaka som om du skulle sätta dig på en stol. Håll ryggen rak hela tiden. Gå gärna så långt ned att hanteln nästan vidrör golvet, innan du reser dig igen.

Fortsätt med övning A2 utan att vila när du har gjort ett set med varje arm.

Träningsskolan, del 3: PLATT MAGE

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 3: Platt mage. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Platt mage Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: