Axellyft
Axellyft Tänk på att... Hålla huvudet som en naturlig förlängning av kroppen och titta rakt fram.

Axellyft

VIDEO: Träna dina ryggmuskler med den här styrkeövningen med hantlar.

15 juni 2010 av Jannik Petersen

Övning på video: A2 – Axellyft


Du tränar:

Hela den övre delen av ryggen.

Startposition:

Stå med rak rygg och en hantel i varje hand ned längs sidan. Titta rakt fram.

Tempo:

Lugnt och kontrollerat tempo. Hela övningen bör ta cirka 6 sekunder.

Rörelsen:

Lyft axlarna upp mot öronen, rotera bakåt, sänk sedan ner axlarna och börja om från början. Känn efter så att axlarna dras så pass långt bakåt som bild 3 visar, dvs. bakom den streckade linjen.

Vila 2 minuter när du har gjort 10–15 upprepningar. Fortsätt sedan med Övning A1 .

Träningsskolan, del 4: STARK RYGG

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 4: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Stark rygg Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: