Läs också

Dips på stol

Kom ihåg Kroppen ska vara helt rak. Pröva att lägga ett kvastskaft på ryggen – det ska bara nudda ryggen och sätet under hela övningen.

Armhävningar

VIDEO: Träna hela kroppen, bland annat med den här effektiva bröst- och armövningen.

Video-övning C2 - Armhävningar


Du tränar:

Bröst och armar

Startposition:

Lägg dig på golvet i en klassisk armhävningsställning med kroppen rak. Placera händerna lite längre ut än dina axlar.

Tempo:

Sänk långsamt ned kroppen mot golvet. Låt det ta 3 sekunder att komma ända ned. Sträck sedan armarna med en kraftfull rörelse.

Rörelsen:

Sänk bröstkorgen ända ned till golvet och sträck sedan armarna igen.

Vila i två minuter när du har gjort så många upprepningar som du klarar av. Fortsätt sedan med övning C1 .

Träningsskolan, del 5: STARKA BEN

Den här övningen är en av 6 övningar från Träningsskolan, del 5: Stark rygg. Du kan välja att enbart göra den, men du uppnår störst effekt om du kombinerar den med de andra 5 övningarna i programmet.

Träningsskolan: Starka ben Hela Träningsskolan

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: