Armdrag - B2

[image:7582 size=141x196]Redskap: Dragapparaten.Du tränar: Den breda ryggmuskeln och överarmarna. Gör så här: Sitt med rak rygg i dragapparaten och ta tag i handtaget lite längre ut än din axelbredd. [image:7583 size=141x196]Dra ned handtaget mot bröstkorgen. Låt därefter vikten långsamt föra upp dina armar mot taket igen medan du försöker hålla emot. Variera gärna greppet så att du håller händerna lite bredare isär ibland, och handflatorna mot dig själv med ett grepp som är mer än axelbrett ibland.

© Jakob Helbig

Redskap: Dragapparaten.

Du tränar: Den breda ryggmuskeln och överarmarna.

Gör så här: Sitt med rak rygg i dragapparaten och ta tag i handtaget lite längre ut än din axelbredd.

© Jakob Helbig

Dra ned handtaget mot bröstkorgen. Låt därefter vikten långsamt föra upp dina armar mot taket igen medan du försöker hålla emot. Variera gärna greppet så att du håller händerna lite bredare isär ibland, och handflatorna mot dig själv med ett grepp som är mer än axelbrett ibland.

Antal: Gör övningen 12–15 gånger. Fortsätt med övning B3 utan att vila.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vad är bäst med vinterträning?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: