Läs också

Vertikalt drag

Tänk på Låt inte hanteln dra dig åt något håll så att du vrider på överkroppen.

Alternating bent over row

Träna hela kroppen, med den här effektiva övningen.

Du tränar:

Rygg och armar.

Startposition:

Böj höften och luta dig framåt med ett höftbrett avstånd mellan fötterna. Håll vikterna framför knäna.

Rörelse:

Dra upp höger hantel mot magen och sänk samtidigt ned vänster hantel mot golvet.

Dra nu upp vänster hantel till magen och sänk samtidigt ned höger hantel. Fortsätt 10–12 gånger med resp. arm.

Tempo:

Sänk och lyft vikterna i ett lugn tempo.

Antal:

3 x 10-12 repetitioner - 1 minuts vila.

Gå videre till Front squat.

Alternating bent over row

Alternerande framåtböjd rodd är bra om man är stel i ryggen efter en lång dag på kontoret. Att kunna stabilisera ländryggen och magen samtidigt som armarna växelvis pendlar upp och ned med hantlarna, bidrar till en starkare och friskare rygg. Rörelsen liknar den man gör när man halar in ett rep. Ryggen tränas, liksom armarna och magen.

Läs också

Kanske är du nyfiken på ...

Vilken är din favoritfrukost?

Vi rekommenderar

Hittade du inte det du söker? Sök här: